W ramach nagrody związanej z wygraniem konkursu Lider Nieruchomości Otodom, organizator zapewnił nam szeroką promocję w mediach. Między artykułami w Wyborczej, Dzienniku Zachodnim, Newsweeku, czy też audycjami w TOKfm mieliśmy możliwośc szerzej opisac nasze podejście do zawodu agenta nieruchomości.  Odpowiedzi na 5 pytań zadanych na łamach Agenta Nieruchomości mogą pozwolić Wam lepiej nas poznać. 

Zapraszamy. 

1.Co (Państwa zdaniem) jest największą wartością, jaką daje pośrednik klientom?

Naszym zdaniem pośrednik to przede wszystkim silny partner!   Człowiek posiadający wiedzę, narzędzia, doświadczenie, jest obiektywny, studzi emocje i jako jedyny pełnomocnik sprzedaży jest w stanie wyciągnąć z rynku najlepszą z możliwych ofert zakupu. Tego nie są w stanie osiągnąć osoby prywatnie sprzedające swoje domy.  Nie znają potrzeb Klientów Kupujących, nie mogą doradzić, ani porównać ich domów do pozostałych na rynku, mogą wzbudzać skrępowanie oraz być niewiarygodnymi dla Kupujących. Sprzedaż, czy zakup domu to jedno z najbardziej stresujących sytuacji w życiu. W grę wchodzą duże pieniądze, tu nie wolno pozwolić sobie na brak profesjonalizmu i obiektywizmu. Najwyższej ceny nie uzyskają również agenci z różnych biur pracujący w tym samym czasie z jednej prostej przyczyny – nawzajem nie udzielają sobie informacji na temat składanych ofert, a ta wiedza jest niezbędna, żeby dobrze doradzić zbywcy. Oczywiście dla nas pod pojęciem silnego partnera, kryje się osoba pracująca tylko i wyłącznie na rzecz jednej ze stron transakcji. Co naszym zdaniem daje pośrednik Klientowi, to o co chodzi – najwyższą cenę w znacznie mniejszym stopniu stresu.

2. Jakie cechy (Państwa zdaniem) powinien mieć dobry pośrednik?

Odpowiedzialność!
Wysokie poczucie odpowiedzialności  nie tylko w pracy, ale również w życiu prywatnym. Odpowiedzialność to dla nas umiejętność przewidzenia skutku! Efekt każdej sytuacji, czy w domu z dziećmi, czy w związku, czy w konsekwencjach wynikających z umowy. Jeżeli widzi się efekt końcowy i wie się jak go zrealizować, to znaczy, że można odpowiedzialnie podjąć się zadania. Oczywiście bez szczerości, operatywności, odwagi, dużej empatii  i cierpliwości się nie obejdzie. 

3. Co tkwi u podstaw Waszego sukcesu?

Sukcesu ? Raczej ciągle do niego dążymy. Co tkwi u podstaw naszej pracy ? Postawiliśmy na specjalizację nie bez przyczyny. Ta szczególnie wrażliwa część rynku wymaga indywidualnego podejścia, przygotowania i sporej empatii. W domach, które sprzedajemy są ludzkie historie, marzenia, obawy. To chyba najbardziej prywatne miejsca dla ludzi.  Należy podchodzić z szacunkiem i z zachowaniem najwyższej kultury będąc zapraszanym do ich domów. Niezależnie od powodu sprzedaży, większość z naszych Klientów stresuje  się  wizytami „obcych” krążących po ich kuchniach, sypialniach, czy dziecięcych pokojach. Na etapie promocji oferty chcemy gwarantować anonimowość i oszczędzić silnych emocji podczas wizyt potencjalnie nowych właścicieli ich domów. Zauważyliśmy, że stres i emocje towarzyszące właścicielom w czasie sprzedaży ich domów, czy mieszkań, często wydłużają i znacznie zaniżają poziom całego procesu sprzedaży, co w ostateczności prowadzi do zaniżania cen transakcyjnych. Tak jak słaby jest poziom rynku, tak niskie są ceny nieruchomości. 
Mamy za sobą kilkadziesiąt zamkniętych transakcji, w 80% cena transakcyjna była wyższa o przynajmniej 6% w porównaniu do innych podobnych nieruchomości w okolicy.
Pracujemy jedynie w oparciu o umowy z klauzulą wyłączności, gwarantujemy anonimowość i reprezentujemy tylko naszych zleceniodawców, przy przygotowaniu ofert korzystamy jedynie z usług profesjonalistów, nauczyliśmy się odmawiać przyjmowania ofert z cenami życzeniowymi, jesteśmy cierpliwi i dążymy do oferowania najwyższej jakości naszej usługi.

4. Czego mogą się spodziewać Wasi potencjalni klienci?

Zaangażowania. Poświęcamy sporo czasu na zapoznanie się nie tylko z nieruchomością, ale również z potrzebami naszych Klientów. Za nim podpiszemy umowę pośrednictwa musimy mieć pewność, że czas i środki jakie zainwestujemy w promocję mają spore szanse na szczęśliwe wywiązanie się z umowy. Nigdy nie gwarantujemy transakcji, ale gwarantujemy możliwie najlepszy wizerunek oferty i szybkie reakcje na odpowiedź z rynku.

5. W jakim kierunku (Państwa zdaniem) zmierzać będzie rynek nieruchomości w Polsce?

Mamy nadzieję i szczerze wierzymy, że nasza branża zostanie jedną z najwyżej ocenianych i szanowanych profesji. Jesteśmy zbyt krótko na rynku, aby wypowiadać się jak będzie, w jakim kierunku zmierza branża. Wiemy jednak, że nie chcemy, aby ludzie tu i teraz popełniali błędy z góry mylnie oceniając naszą pracę.  Po dwóch latach coraz częściej spotykamy się z aprobatą naszych potencjalnych Klientów, coraz więcej z nich rozumie potrzebę współpracy z osobistym agentem. Ten progres pozwala nam wierzyć, że  uzupełnimy lukę  wynikającą z niewiedzy, dystansu i ciągnącym się niepochlebnym wizerunkiem naszego zawodu. Nie chcemy wybrzmieć zbyt patetycznie, ale zawsze kierujemy się ideałami i jak się przekonaliśmy wystarczy na szczycie naszych działań uwzględnić osobiste potrzeby naszych Klientów, a reszta układa się sama. Klienci są wdzięczni za opiekę i traktowanie ich interesów jako wytyczne naszych działań. Nie jest to możliwe kiedy reprezentuje się dwie strony i ten argument przemawia do większości. To nasza droga do sukcesu. W życiu wszyscy zmierzamy do harmonii, jakiekolwiek odstępstwo pozostawi za sobą  kilkukrotnie większą niesławę. Pomagajmy, doradzajmy i wyciągajmy z rynku to co najlepsze.

6. Co oznacza dla Was nagroda Lider Nieruchomości?

To dla nas wyróżnienie i kolejny motywator. Potwierdzenie, że mimo przeciwności z jakimi się  wszyscy  zmierzamy warto nie rezygnować z zasad jakimi się kierujemy, że wiara w to co się robi, bezkompromisowość i cierpliwość ostatecznie przyniosą pozytywny efekt. Jesteśmy na początku naszej zawodowej drogi, a kampania PR jest dla nas idealną nagrodą. Dziękujemy.  

 

 
Autor: Magda Górnicka